Calella de Palafrugell i, de fons, la Vall d’Aran: una nova campanya de promoció conjunta
Escrit per Dani Cortés el 23 de Febrer de 2024
“Si esquies a Naut Aran, t’has de banyar a Calella de Palafrugell”. És l’eslògan de la nova campanya de promoció turística que ha agermanat les dues localitats, referents turístics de muntanya i de costa. Aquest divendres s’ha presentat una iniciativa que busca compartir els visitants de les dues destinacions, “compatibles per temporalitat i perfil dels visitants”, segons s’ha anunciat en un comunicat. La imatge de la campanya és un muntatge fotogràfic que mostra el nucli de Calella amb els Pirineus aranesos de fons.
D’aquesta manera, Naut Aran i Calella de Palafrugell pretenen atraure més turisme a totes dues destinacions en els moments en què l’activitat turística està en marxa però el flux de visitants sol ser més fluix.
Segons explica Marc Piferrer, regidor de Turisme i Promoció Econòmica de Palafrugell “a finals de març l’activitat turística a Naut Aran posa el fre, i el seu visitant és un client potencial per a la nostra destinació”. I afegeix que busquen “atraure nou públic de Madrid, País Basc i resta de Catalunya perquè ens visiti a la primavera, que és quan fa més falta al sector turístic de Palafrugell”.
Naut Aran és un municipi de la comarca de la Vall d’Aran. Constituït el 1967 amb la fusió dels termes d’Arties, Salardú, Gessa, Tredòs, Montgarri i Bagergue. És el més extens de la comarca, amb 248,9 km².
Naut Aran és el referent dels esports d’hivern a tot l’Estat. Amb l’estació d’esquí de Baqueira Beret funcionant a ple rendiment durant tota la temporada, aquest municipi aranès també destaca per la meravellositat dels seus pobles com són Garòs, Arties, Gessa, Unha, Salardú, Bagergue, Tredòs i Baqueira, tots connectats per un sender anomenat “camí reial”, que ha esdevingut un dels principals atractius a la zona.
Segons la tècnica d’esdeveniments de l’Ajuntament de Naut Aran, Gabriela Calero, “el nostre municipi destaca per tenir uns serveis excepcionals i pensem que Calella de Palafrugell també els ofereix i és una sinèrgia molt positiva”.
La col·laboració entre aquests dos municipis neix gràcies a l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el seu segell de “Pobles amb encant”, al qual pertanyen 14 municipis de Catalunya. És dins aquest marc que l’ACT col·labora amb aquesta campanya de comunicació, oferint el suport en format de banners publicitaris dirigits al públic objectiu d’aquestes dues destinacions turístiques.