Reobre el tram del camí de ronda entre el Cau i Cala Pedrosa després de les obres de rehabilitació
Escrit per Ràdio Palafrugell el 15 de Juliol de 2026
- L’Ajuntament de Palafrugell ha reobert el tram del camí de ronda entre les escales del carrer del Cau i Cala Pedrosa després de la rehabilitació per millorar la seguretat i l’accessibilitat del recorregut
- Les obres, amb una inversió de més de 603.000 euros finançada amb fons Next Generation, formen part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació
- El consistori també preveu intervenir pròximament al tram pendent fins a Tamariu
L’Ajuntament de Palafrugell ha reobert el tram del camí de ronda que uneix les escales del carrer del Cau amb Cala Pedrosa després de completar les obres de rehabilitació i adequació del recorregut. Les obres han buscat recuperar la continuïtat del pas, reforçar la seguretat dels vianants i ordenar millor l’accés a aquest espai del litoral amb l’objectiu de fer més accessible aquest patrimoni natural.
El tram recuperat recorre alguns dels espais més característics de la costa de Tamariu, com la punta des Burro, cala d’en Roig, cala Gamarús, la Musclera i s’Eixugador, fins a arribar a Cala Pedrosa.
Les obres han consistit en l’adequació del traçat existent i la recuperació dels punts on el camí havia quedat malmès o interromput. Un dels treballs més destacats s’ha dut a terme entre la punta des Burro i cala d’en Roig, on fins ara el recorregut quedava tallat i obligava els caminants a avançar sobre el rocam. Amb la intervenció, aquest pas s’ha condicionat per fer-lo més segur i accessible.
A més, els treballs han inclòs la millora d’escales i graons de pedra i fusta, la instal·lació de baranes en els punts amb més risc de caiguda, la col·locació de passarel·les de fusta en zones de pas complicat i l’adequació de l’accés a Cala Pedrosa. També s’han fet tasques puntuals de desbrossament, s’han instal·lat fites de fusta per senyalitzar el recorregut i s’han previst elements interpretatius sobre la geologia, la flora, la fauna i el paisatge de la zona.
Segons l’Ajuntament, el projecte s’ha desenvolupat amb criteris de mínima intervenció per integrar-se en l’entorn natural. Per aquest motiu, s’han utilitzat materials com la pedra i la fusta i s’han limitat les actuacions als punts imprescindibles per garantir la seguretat, reduir l’erosió del terreny i evitar el deteriorament del sender, preservant al màxim la vegetació existent.

Més de 600.000 euros finançats amb fons Next Generation
L’actuació forma part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació “Palafrugell, palanca per a la millora del model turístic”, finançat amb els fons europeus Next Generation. El pressupost del projecte ha estat de 603.200 euros.
Encara queda pendent el tram comprès entre les escales del carrer del Cau i Tamariu. El projecte ja està aprovat i la licitació de les obres està prevista per als pròxims mesos.
