El Consell Comarcal del Baix Empordà reforça la inclusió laboral amb la consolidació de llocs de treball al Centre Tramuntana
Escrit per Rafel Corbí el 6 de Febrer de 2025
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha fet un pas significatiu per promoure la inclusió social i laboral amb la consolidació de trenta llocs de treball al Centre Tramuntana, el centre especial de treball situat a Palafrugell. Aquest procés de contractació, orientat a persones amb discapacitat, ha permès transformar llocs temporals en llocs fixos, garantint una estabilitat laboral essencial per a les persones que treballen al centre.
La consolidació de la plantilla es va aprovar després d’una valoració exhaustiva dels llocs de treball, que va tenir lloc en el ple de desembre. A través d’aquesta mesura, el Consell Comarcal vol millorar les condicions laborals dels treballadors, posant en valor la seva tasca i fent-los sentir iguals davant la resta de la plantilla.
La consellera de Recursos Humans, Carme Viñas, ha subratllat que aquest procés ha estat centrat en millorar les condicions laborals i garantir l’estabilitat dels treballadors.
Aquesta iniciativa forma part d’un pla més ampli que busca enfortir el centre i consolidar la seva funció com a motor d’inclusió social al Baix Empordà. A més de les millores laborals, el Consell Comarcal ha apostat per una transformació de l’espai físic del centre.
L’estratègia de consolidació del Consell Comarcal no només afecta al Centre Tramuntana, sinó que forma part d’un projecte més ampli per estabilitzar més de dues-centes places en un període de cinc anys.
Aquestes accions formen part d’un conjunt d’iniciatives per millorar les condicions laborals del personal de l’administració pública, reduir la temporalitat i garantir una continuïtat en la qualitat dels serveis que es prestaran a la ciutadania.
La creació de llocs de treball estables i inclusius com els del Centre Tramuntana posa de manifest la voluntat del Consell Comarcal del Baix Empordà de ser un referent en l’aposta per la inclusió laboral i social, consolidant un model de societat més justa i igualitària per a tots.
La presidenta del Consell Comarcal, Glòria Marull, ha destacat que aquesta acció representa un avenç per al Centre Tramuntana, que no només beneficia les persones que hi treballen, sinó també l’objectiu de consolidar i enfortir un projecte que contribueix a la comunitat.
