El Defensor del Ciutadà de Palafrugell: una eina per a resoldre les queixes de la ciutadania
Escrit per Ferran Castelló el 15 de Maig de 2024
- El defensor, Francec Almagro, destaca a Ràdio Palafrugell que falta empatia, proximitat i un tracte afable per part dels polítics, tècnics i empleats, en general.
L’oficina del Defensor del Ciutadà de Palafrugell ha atès queixes sobre sancions de trànsit, problemes de sorolls veïnals, habitatge social o ocupació, entre altres. Així consta a la memòria de les actuacions que van fer el 2023 i que s’ha presentat recentment. L’any passat van acceptar 36 queixes i setze es van resoldre a favor del ciutadà, set en contra, vuit van quedar pendents de resolució i altres van derivar-se a organismes competents.
El defensor del Ciutadà, Francesc Almagro, explica a Ràdio Palafrugell que és un aliat a la ciutadania. Escolta les seves demandes i parla amb les diferents àrees municipals i organismes per trobar una solució als problemes.
Almagro destaca que falta empatia, proximitat i un tracte afable per part dels polítics, tècnics i empleats, en general. Considera que l’administració sol ser lenta en respondre les sol·licituds. Tot i això, el defensor destaca que rebre una resposta és un dret, sigui positiva o negativa.
Almagro també explica que hi ha ciutadans que els ha demanat ajuda per fer alguns tràmits complexos de l’Ajuntament.
Una de les queixes que va atendre l’any passat va ser un problema de soroll. No van poder-lo solucionar perquè els veïns van optar per canviar d’habitatge. Almagro destaca que era un cas reincident i que la població no és conscient del soroll que genera l’oci.
També van ajudar a resoldre una estafa informàtica de gairebé 5.000 euros. Almagro explica que la persona afectada no va rebre l’ajuda de l’entitat bancària i va presentar-los el cas. Tot i no tenir-ne competències, finalment ho van solucionar.
Per altra banda, el defensor del Ciutadà també va fer recomanacions l’any passat. Una d’elles ha estat la incorporació de tots els preus del mercat diari de Palafrugell. Almagro destaca que els compradors tenen el dret de saber quant costen els productes i així ho indica el reglament del mercat. A més, considera que pot ajudar a lluitar contra les grans superfícies.
A més, l’any passat va recomanar arreglar algunes voreres, el cementiri i aplicar la moratòria de llicències d’habitatges turístics. En aquest cas, l’Ajuntament ja va aprovar-la.
L’oficina del Defensor del Ciutadà obre presencialment els dimarts i dimecres, de 9 a 13 hores. És al carrer Botines, 26. La formen Francesc Almagro i Núria Negra. En tot moment també es poden enviar correus electrònics a defensorciutada@palafrugell.cat.
Carles Garcia el 15 de Maig de 2024 a les 20:18
Per fi ha estat penjada al web la memòria. Avui 15/5/2024. Examinada la mateixa he pogut confirmar que el defensor del ciutadà funciona com l’Ajuntament, o sigui tard i malament. Sento dir-ho però aquesta ha estat la meva experiència fins la data.
Ja amb el defensor anterior i amb l’actual. Ni contestar els correus, ni tan sols registrar les queixes. Potser el tema de la zona blava del Casal no interessa tocar-lo.