Sílvia Chicano de l’Institut Frederic Martí Carreras finalista del Cracs 2021
Escrit per Ràdio Palafrugell el 17 de Març de 2021
- Sílvia Chicano elabora un treball de recerca sobre l’aprenentatge de l’anglès a l’estat espanyol.
- L’estudiant de segon de Batxillerat de l’Institut Frederic Martí Carreras és finalista del congrés CRACS 2021 que convoca la Universitat de Girona.
Sílvia Chicano, estudiant de segon de Batxillerat de l’Institut Frederic Martí Carreras, és finalista del CRACS 2021. Chicano ha elaborat el seu Treball de Recerca sobre com es realitza l’aprenentatge de la llengua anglesa a l’educació espanyola comparant-la amb la dels altres països. Chicano, en una estada al Regne Unit, es va preguntar per què els estudiants d’aquí no tenen el mateix nivell que en altres indrets.
Chicano ens explica que hi ha força informació sobre la temàtica, però que va voler justificar el perquè de les afirmacions trobades a la recerca.
Va estudiar els mètodes d’ensenyament de l’anglès a Alemanya, els Països Baixos, Finlàndia i Espanya. Va considerar que els dos primers no podrien implementar-se a casa nostra pel tracte molt personalitzat que reben els alumnes i marcat per una baixa ràtio d’estudiants a l’aula.
En canvi, el mètode finlandès es caracteritza per ser molt pràctic amb l’ensenyament de les competències mitjançant activitats, com jocs.
Amb aquest punt de partida, es van elaborar dues classes comparant els diferents mètodes. Posteriorment, altres estudiants van omplir un qüestionari per avaluar amb quina metodologia havien après més.
Chicano va arribar a la conclusió que el mètode espanyol no és el millor i que si s’apliqués el finlandès, els estudiants aprendrien més i estarien més animats amb l’assignatura.
En aquest sentit, considera que seria molt útil destinar més temps en practicar el llenguatge oral.
“Ella ho tenia molt clar”
Per la seva banda, la seva tutora, Cristina de la Fuente, afirma que la Sílvia Chicano va tenir el tema del treball de recerca molt clar.
A més, de la Fuente ens explica mai havia estat la tutora d’un treball de recerca sobre la llengua anglesa.
Segons De la Fuente, l’elevat nombre d’alumnes a les aules i el diferent nivell entre estudiants dificulten l’aprenentatge de la llengua.
Treball finalista al Congrés CRACS 2021
‘Teories d’aprenentatge de l’anglès a Espanya envers altres països d’Europa’ de Sílvia Chicano ha estat escollit un dels 25 finalistes del Congrés CRACS 2021 amb la possibilitat de rebre un dels premis que concedeix la Universitat de Girona als millors Treballs de Recerca.
Primer de tot va haver d’enregistrar un vídeo per a presentar el seu treball i transmetre el concepte del treball correctament.
Els premis consistien dues fases en què s’havia d’enviar un vídeo resumint el treball i d’aquests, en van escollir 25. Es van penjar a YouTube i el públic té l’opció de votar-los fins al 18 de març. El vídeo que aconsegueixi més ‘M’agrada’ a la plataforma serà el guanyador de la categoria del públic. A part, també hi haurà altres guardons segons l’àmbit del treball, el vídeo més creatiu i el millor treball CRACS 2021.
D’altra banda el 25 de març tindrà lloc el Congrés CRACS 2021 i els finalistes tindran l’oportunitat de presentar virtualment la seva investigació davant d’un tribunal.
“Hi ha molt nivell”
Sílvia Chicano remarca que hi ha molt nivell entre els altres finalistes.
El primer premi serà de 1500 euros i els altres seran de 500 euros de descompte a la matrícula universitària.
Per últim, podeu escoltar la conversa íntegra amb Sílvia Chicano i Cristina de la Fuente a continuació.