“La Garoinada” aposta per un cartell trencador, amb la denominació de les garoines com element diferenciador
Escrit per Ràdio Palafrugell el 19 de Desembre de 2020
- Recordem les queixes que van suposar el cartell presentat per la campanya de la Garoinada 2021.
- Tot seguit, coneixem de la mà de Sílvia Beleña, gerent de l’IPEP, la resolució pactada en la reunió amb els restaurants.
- En la reunió hi va participar l’IPEP, els restaurants i el dissenyador del cartell.
- Malgrat la polèmica generada es manté el cartell de l’artista Enric Farrés.
Nerea Cabello per Ràdio Palafrugell, entrevista per Rafel Corbí.
El passat divendres dia 11 de desembre, en una reunió promoguda entre l’IPEP i els establiments que participen a la campanya gastronòmica de la “La Garoinada”, es va decidir i consensuar que el cartell proposat per l’artista Enric Farrés es converteixi en la imatge de la campanya d’enguany. El nostre company Rafel Corbí, va establir contacte amb Sílvia Beleña, gerent de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell. El motiu de conversa va ser conèixer el resultat de la reunió entre els representants dels restaurants adherits a la campanya de la Garoinada i l’IPEP.
A diferència dels cartells dels anys anteriors, el proposat per a la nova campanya gastronòmica palafrugellenca ha generat certa polèmica perquè no hi apareix cap garoina, tal i com havia succeït els anys anteriors. El protagonista del cartell, en aquesta ocasió, és un eriçó de bosc, que serveix com a metàfora sobre les denominacions que reben les garoines als diferents municipis del territori català. Al mateix temps, també serveix per reivindicar que el nom de “Garoina” s’ha acabat convertint en un referent arreu del país malgrat només s’esmenta així en una petita zona de l’Empordà i l’element tradicional que sempre ha estat característic de la campanya. Cal recordar que aquesta aposta gastronòmica que té lloc als restaurants de Palafrugell, Calella de Palafrugell, Llafranc i Tamariu és la més antiga de Catalunya, on aquest 2021 celebrarà els seus 30 anys d’existència.
La setmana passada s’havia iniciat el llançament del cartell a les xarxes socials, tal i com és habitual abans de Nadal, amb l’objectiu de reforçar l’aposta per la gastronomia local i pel suport a un sector que degut a la pandèmia ho ha passat molt malament, però en veure les crítiques es va decidir esperar i consensuar-ho amb el sector. Després de la reunió de divendres els restauradors van decidir mantenir en aquesta aposta i fer un esforç per seguir convertint la campanya en tot un referent gastronòmic arreu de Catalunya. Després d’escoltar les explicacions del dissenyador i opinions dels restaurants, es va valorar tirar la campanya endavant.
Davant de la polèmica de l’exposició del cartell, l’artista i dissenyador del cartell va exposar els arguments que justificaven la seva creació. La Sílvia comparteix amb nosaltres que va argumentar el procés de creació i la metàfora de l’eriçó de terra.
Seguidament, la Sílvia afegeix que estan treballant per poder realitzar la campanya amb el màxim de normalitat possible com cada any. “Nosaltres treballem com si no hagués de passar res perquè si no, no tindríem la campanya a punt”.
Per últim, la gerent de l’IPEP s’atura a recordar que des de l’IPEP treballen per fomentar el consum dins el comerç local al llarg de l’actual campanya de Nadal. I sempre.