La campanya ‘Motius per tornar’ arriba a milions d’usuaris
Escrit per Ràdio Palafrugell el 2 de Setembre de 2020
- Finalitza la campanya Motius per tornar per a tornar a incentivar l’economia després del confinament.
- Des de l’IPEP valoren molt positivament l’impacte que ha generat la primera campanya d’aquestes dimensions.
El passat dilluns 31 d’agost es tancava la campanya Motius per tornar que ha arribat a milions d’usuaris, després de més de dos mesos en marxa. El principal objectiu era el d’atreure el turisme de proximitat i reactivar l’economia després del confinament. A més, també volia ser un impuls pels negocis del sector i potenciar la marca de Palafrugell com a destinació turística segura.
Marta Moreno, Agent pel Desenvolupament Local de l’IPEP, fa un balanç molt positiu d’aquesta campanya. També remarca la complexitat que va suposar per la durada i pel fet d’involucrar a tants negocis i establiments.
Durant més de dos mesos s’han ofert 30 sortejos d’àpats i pernoctacions en diferents establiments del municipi. Per a cada un, es van invertir 100 euros en anuncis a Instagram i Facebook per arribar al públic de proximitat tant espanyol com del sud de França.
De mitjana, cada un va mostrar-se unes 66.650 vegades i ha rebut la interacció de 15.300 usuaris.
A aquestes se li sumen les més de 3,5 milions d’impressions a Facebook i 120 mil d’Instagram del perfil de l’IPEP. En aquest cas, la tècnica usada va ser l’orgànica, és a dir, sense invertir cap quantitat econòmica.
Creació de diferents espots
D’altra banda, una altra part important de la campanya se centrava en la creació de diversos espais publicitaris. En aquest sentit, es va assolir les 300 mil impressions a YouTube i 200 mil entrades a l’anunci mitjançant els cercadors.
A més a més, aquests espots també es van emetre 68 vegades per Televisió de Catalunya, la darrera setmana de juny i de juliol. Van arribar a més d’1,5 milions de persones i van provocar 9 milions d’impactes.
A part, també apareixien com a bàners i en les emissions del portal web de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) que van suposar un total de 250 mil impressions.
Primera campanya i balanç molt satisfactori
Com s’ha explicat aquesta era la primera vegada que des de l’IPEP es feia una campanya tan ambiciosa. Per aquest motiu, no es poden comparar les xifres, tot i que Marta Moreno apunta que des de l’empresa que ha gestionat la campanya els han comunicat que ha estat per sobre d’altres iniciatives similars. Així, a falta de valorar altres aspectes les primeres impressions són molt bones.
No obstant això, encara falta saber la valoració que en fan els comerços locals. Per aquest motiu, hi ha prevista una reunió a la segona setmana de setembre amb l’ATP, l’Associació Turística de Palafrugell.
No es descarta tornar a fer una campanya similar en el futur, però dependrà del finançament provinent de l’impost sobre les estades en establiments turístics.
Podeu recuperar l’entrevista íntegra amb Marta Moreno en la que explica que la campanya Motius per Tornar ha arribat a milions d’usuaris.
Montse Gustà Bach el 2 de Setembre de 2020 a les 9:11
M encanta haver sintonitzar amb vosaltres
Montse Gustà Bach el 2 de Setembre de 2020 a les 9:12
M agrada molt sintonitzar amb vosaltres
M Angels el 2 de Setembre de 2020 a les 9:15
A sigut Una bona campanya i tenim moltes ganes de tornar per gaudir els entorns i passar una temporada. No estic segura del perill que pot portar pero tindrem molt cuidado.