- La setmana continuarà marcada per temperatures altes, vents marítims febles i humitat
- Hi haurà núvols baixos i boires, una situació que podria dificultar la visibilitat de l’eclipsi de dimecres, que podria quedar tapat pels núvols
La calor i la humitat continuaran sent protagonistes aquesta setmana. Segons Josep Pascual, de l’Observatori Meteorològic de l’Estartit, no es preveuen canvis importants en la situació meteorològica, amb temperatures elevades i vents marítims febles que aportaran humitat.
Aquesta humitat afavorirà la formació de núvolades, especialment al Pirineu, que poden donar lloc a tempestes i desplaçar-se posteriorment cap al litoral. Tot i això, Pascual apunta que, en principi, no haurien de ser gaire intenses.
A la zona de la costa, la previsió és de temps majoritàriament assolellat, però amb presència de núvols ocasionals. També poden aparèixer boires i núvols baixos, sobretot durant la nit i a primera hora del matí.
La situació meteorològica també pot condicionar la visibilitat de l’eclipsi previst per dimecres al vespre. L’eclipsi tindrà lloc cap a les nou del vespre, quan el Sol ja estarà baix, fet que augmenta la possibilitat que els núvols interfereixin en la visió.
Tot i que la visibilitat de l’eclipsi és incerta, el fenomen provocarà un enfosquiment progressiu del cel. La foscor començarà a notar-se abans del màxim de l’eclipsi i, posteriorment, la llum tornarà a augmentar gradualment.
En la seva valoració del juliol, Pascual ha destacat que ha estat un mes especialment càlid i sec. La temperatura mitjana ha arribat als 27,4 graus, la més alta registrada a l’observatori en un mes de juliol.
La previsió, per tant, apunta a una setmana de calor, amb ambient marítim humit, nuvolades de tarda i possibles tempestes, mentre es manté la incògnita sobre si els núvols permetran gaudir de l’eclipsi de dimecres.
