Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Palafrugell commemora el Dia Internacional contra l’LGTBIfòbia a l’esport amb activitats inclusives

Escrit per el 18 de Febrer de 2026

  • Palafrugell celebra el 19 de febrer el Dia Internacional contra l’LGTBIfòbia a l’esport amb lectures de manifest i pancartes reivindicatives durant entrenaments i competicions
  • La iniciativa coincideix amb l’entrada en vigor de la nova Llei LGTBI catalana, que reforça els drets i la protecció de les persones LGTBI en múltiples àmbits socials, inclòs l’esport

Palafrugell tornarà a commemorar el 19 de febrer el Dia Internacional contra l’LGTBIfòbia a l’esport. Durant aquesta jornada, els clubs esportius aturaran les seves activitats per llegir un manifest i exhibir la pancarta “A Palafrugell la diversitat ens mou. Avancem per un esport lliure i inclusiu”, que els ha facilitat l’Ajuntament.

L’objectiu és visibilitzar la discriminació a l’esport, fomentar la sensibilització i el coneixement entre els membres del club i el públic. La participació servirà per crear un vídeo commemoratiu conjunt i aportarà punts a favor en les sol·licituds de subvencions competitives de l’Àrea d’Esports que incloguin la perspectiva LGTBI.

La commemoració coincideix amb l’entrada en vigor recent de la nova Llei LGTBI catalana, a finals de gener. La normativa reforça els drets de les persones LGTBI i estableix mesures de protecció contra qualsevol forma de discriminació, amb impacte en àmbits com l’educació, la salut, la cultura i l’esport.

Les entitats esportives poden adherir-se a la iniciativa per contribuir a un espai esportiu lliure de discriminació i reivindicar els valors de la inclusió i la diversitat.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).